چند دلیل برای اینکه پراید خریداری نکنیم

هنگامی که بحث  از پراید می شود صدای نارضایتی همه بلند می شود . زیرا  دیگر به اندازه ای  نقادان  از بدی‌های این اتوموبیل  صحبت نموده اند  که خسته شده اند !

زمانی که  سایپا تصمیم گرفت تا پروژه X100 را آغاز نماید ، همه ما گمان کردیم  که دیگر باید منتظر پرایدهایی جدید و با توانایی های بسیار باشیم.

 ولی به محض اینکه نخستین  پراید یا همان سایپا ۱۳۲ وارد بازار شد  همه ناامید گشتیم !

(سایپا به‌شدت معتقد است  که نامش پراید نمی باشد  و خیلی تغییر نموده است!

ولی ما هرچه که با خودمان کلنجار رفتیم  اگر همه خودروسازان دنیا از تفکرات سایپا دنباله روی  کنند بااین اوصاف باید هر کمپانیی پس  از ارائه فیس لیفت خودروی  خود اسمی  جدید روی آن بگذارد!).

متاسفانه فعلا که مدیران سایپا تصمیم ندارند گاو شیرده خود را کنار بگذارند  و می خواهند  تا جای که امکان دارد  قیمت آن را افزایش دهند .

حالا برای اینکه متوجه شوید  که چه مقدار این اتوموبیل قدیمی و از رده خارج می باشد ، مقاله‌ای را آماده نموده ایم  تا به شما نشان دهیم که دیگر تاریخ انقضای آن به سررسیده است.

نداشتن ایمنی:

در اول خواستم بگویم  ” ایمنی پایین” ولی هرچه با خود فکر کردم نتوانستم همان ایمنی پایین  پراید را پیدا کنم !

در واقع  باید بیان داشت  حتی با پروژه X100 که ستون‌ها و به‌طورکلی بدنه، به گفته سایپا قوی‌تر گشته  است، ولی خیلی  در وضعیت تصادفات جاده‌ای تفاوتی نکرده است  و حتی می‌توان گفت که این پرایدها به نسبت مدل‌های قدیمی‌شان، ناایمن‌تر هم می باشند .

شاید بتوان پراید را نوعی کشنده جاده‌ای به حساب آورد  که حتی با ایربگ هم به کشتار خود ادامه می‌دهد و دولت باید همزمان با ایمن کردن جاده‌ها، نسل این خودروی کشنده را از زمین بر دارد !

موتور پراید، چه کاربراتوری و چه انژکتوری همیشه برای صاحبانش دردسرساز بوده است.

همواره خیلی  از کسانی که بنده با آن‌ها در ارتباط می باشم  از نقص در موتور هنگام مصرف CNG  ناراضی هستند .

همچنین پس  از زمانی هم مصرف سوخت زیاد می شود  و به‌اصطلاح استهلاک موتور به‌شدت بالا رفته و سبب می گردد  تا از خرید این اتوموبیل به خاطر  مصرف پایین بنزین دلسرد شوید.

مشکلات دیگر هم زیاد می باشد  و در این مقاله جای ندارد ولی فقط تعدادی از آن‌ها را به‌صورت تیتروار اشاره می نمایم : ریپ زدن موتور انژکتوری، خاموش کردن‌های ناگهانی، استارت نخوردن، خفه کردن و … . جالب این می باشد  که همه این مشکلات دقیقا پس  از تحویل گرفتن پراید از نمایندگی صورت گرفته است و در این باره نمایندگی با گرفتن مبلغی اتوموبیل  را تعمیر می‌کند!!!

این در صورتی می باشد  که باید شرکت خودروساز اتوموبیلی  که به خریدار تحویل می‌دهد از همه لحاظ سالم باشد و در صورت وجود مشکل بدون دریافت هزینه و حتی پرداخت مبلغی به‌عنوان غرامت به خریدار اتوموبیل  وی را تعمیر و یا جایگزین نماید.

کیفیت پایین ادوات و داشبورد:

دیگر لازم نمی باشد  که توضیحی دراین‌باره بدهم. فقط کافی می باشد که  یک‌بار به داشبورد پرایدهای جدید دست بزنید تا در یابید  که چقدر از پلاستیک خشک و بی‌کیفیت استفاده نموده اند .

یکی از دوستانم در ارتباط با داشبورد پراید می‌گوید” اگه سایپا داشبورد را با پلاستیک یک‌بار مصرف تولید می کرد ، بهتر از این می‌شد!”.

متاسفانه او هم  از کسانی است که این اتوموبیل  را خریداری نموده  و همواره از همه‌چیز آن ناراضی می باشد .

ولی استفاده پلاستیک‌های فراوان  و حتی بی‌خود و بی‌جهت در همه جای  کابین و هم  استفاده از پلاستیک‌هایی که به‌هیچ‌ وجه با تریم به‌کار رفته در کابین تطابق ندارد، از دیگر مشکلات پراید است.

در همه جای دنیا معمولا تیپ‌های گوناگون  چیزهای زیادی دارند، ولی  در ایران یک تیپ بالاتر ممکن است چیز خاصی نداشته باشد.

در واقع  فرقی نمی کند  که کدام مدل را انتخاب می‌ نمایید ، همه مدل‌ها یکی می باشند  و فرق چندانی با هم ندارند. ازلحاظ قیمتی هم که این اتوموبیل  به‌هیچ‌عنوان توجیهی ندارد و قیمت ۲۰ میلیونی یک فاجعه برای صنعت خودروسازی مامی باشد

خودرویی که تنها آپشن‌اش استفاده از قالپاق‌ها در طرح‌های مختلف می باشد ! و سایپا ادعا می‌کند که هنوز جا دارد تا قیمتش بالاتر برود!!!!!!!!

کیفیت ساخت پایین کابین:

کابین پراید بسیار زیاد  نامناسب می باشد .

از لرزش بگیرید تا نفوذ صدا در کابین و ورود هوا، همه از قضیه های می باشد  که می‌توان از کابین پراید توقع  داشت. کیفیت متریال به‌کاررفته در کابین خیلی پایین است  و همین موضوع سبب گردیده  تا در جای‌جای کابین از روکش استفاده نمایید .

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید