پراید ایمن تر می باشد یا ام وی ام ؟

یکی از اخبار منتشر شده در روز گذشته این بود که ام وی ام  سه سیلندر  از پراید برتر میباشد . اما مسویلین این را قبول ندارند ولی در کل این سوال را جای دارد در اینجا مطرح نماییم که : آیا مردم راه دیگری به جز انتخاب یکی از این دو خودرو دارند آن هم بااین بودجه های کم ؟!

در کشور ما بیشترین تقاضاها برای خودرو در رده های زیر ده میلیون تومان می باشد دلیل این امر هم وضعیت اقتصادی مردم و قیمت بالای بنزین و دیگر عوامل می باشد

و در رابظه بااین محصولات هم می دانیم که حداقل امکانات و آ پشن ها در این خودرو هت ارایه شده است اما باز هم در بین همین خودرو ها هم هستند اتوموبیل هایی که از دیگر خودروها کمی در وضعیت بهتری قرار گرفته اند و برای عقب نماندن از بازار پرفروش این روزها کیفیت را فدای کمیت نمی کنند. باتوجه به آخرین آمار و اطلاعات منتشر شده از سازمان بازرسی و کیفیت، اینبار بررسی می کنیم که با کیفیت ترین خودروی ارزان قیمت کشورمان کدام است.

پیداکردن این دوستان کار ساده ای است؛ بین خودروهای صفر کیلومتر که فقط پراید و ام وی ام در دسترس هستند؛ در بازار دست دوم هم انواع پراید هاچ بک و صندوقدار، MVM 110، ماتیز، پژو RD و… انتخاب های اکثر خریداران هستند. در مورد این خودروها هم بد نیست بدانید که براساس آمار انجمن خودروسازان، در سال گذشته تولید MVM 110 سه سیلندر در شرکت خودروسازی مدیران خودرو با افزایش ۳/۸ درصدی به سه هزار و ۲۲۷ دستگاه رسید. همچنین تولید انواع پراید نیز در دو شرکت سایپا و پارس خودرو در مجموع با کاهش ۰/۷ درصدی به ۶۱۱ هزار و ۴۵۸ دستگاه رسید. کاهش تولید پراید بیشتر به دلیل افت تولید مدل دوگانه سوز این خودرو بوده است؛ به طوری که تولید پرایدهای دوگانه سوز در پارس خودرو و سایپا به ترتیب بیش از ۹۸ و ۷۶ درصد کاهش یافت.

 

هفت صبح: سال هاست پراید به عنوان پرتیراژترین خودروی کشور در خیابان های شهر حرف اول را می زند. پراید که از سال ۷۲ از کره وارد کشورمان شد مدت هاست خودروی پا به سن گذاشته ای محسوب می شود اما مسوولین سایپا هرازگاهی با دست بردن در طراحی آن، با تنفس مصنوعی به ادامه حیات آن کمک می کنند. دیروز سه خبر مهم پیرامون این خودرو منتشر شد.

اولین خبر از زبان سردار احمدی مقدم نقل شد. فرمانده ناجا در سومین همایش ایمنی و ترافیک ضمن انتقاد از برخی مجوزها برای ادامه تولید خودروهای ناایمن گفته: «اگرچه ممکن است خودرو پراید یک روز ایمن بوده باشد اما امروز پراید ایمن نیست و باید بگوییم ناایمن ترین خودروی کشور محسوب می شود.» به نظر می رسد روی صحبت احمدی مقدم با مسوولین سازمان ملی استاندارد باشد که این خودروی بی کیفیت را تایید می کنند تا تولید آن ادامه پیدا کند. اما از سوی دیگر دیروز اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه براساس ارزیابی های شرکت بازرسی و کیفیت ایران در رده خودروهای زیر ۱۰ میلیون تومانی ام وی ام چینی سه سیلندر از پراید وضعیت بهتری دارد

پراید خودرویی است که برای اولین بار در سال ۱۳۷۲ وارد بازار خودروی ایران شد و کم کم توانست رکورد تولید پیکان را در کشور بشکند و به سلطه بی چون و چرای این خودروی زحمتکش پایان دهد. این خودرو در سال ۱۹۸۵ توسط کمپانی فورد طراحی شد. بد نیست بدانید طراحی آن برای فورد یک شکست محسوب شد، چراکه در سال ۱۹۸۹ به عنوان ماشینی که کمترین ایمنی را دارد، شناخته شد. این خودرو همزمان در ژاپن، بین سال های ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۳ با نام مزدا ۱۲۱ به فروش می رفت.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید