جانشین پراید چه خودرویی می باشد؟

اتوموبیل رنو کویید که قرار است جانشین پراید گردد در ایران قیمتی معادل ۳۰میلیون تومان خواهد داشت

اقتصاد_صنعت :

اتوموبیل رنو کویید دارای حجم موتوری برابر ۸۰۰یا ۱۰۰۰ می باشد این خودرو متاسفانه موفق نشده است هیچ گونه امتیازی در تست هایی که برای امنیت خودرو گرفته می شد کسب نماید .

بنا بر گزارش ارایه شده توسط خبرآنلاین پیمان کارگر به خبرنگاران گفته است یک خودروی جدید با نام رنو کویید قرار می باشد به بازارهای ایران راه یابد

وی خاطر نشان کرد : قیمت این اتوموبیل جدید معادل ۳۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان می باشد و با این رنج قیمتی قادر است رقیبی برای خودروی پراید باشد وی گفت ما ترجیح می دهیم این خودرو با همکاری ایران خودرو به تولید برسد .

وی در پاسخ به سوالاتی مبنی بر تفاوت کویید بازار ایران با بازار هند و برزیل اظهار کرد : رنو کویید ایران بهتر از کویید هند و برزیل خواهد بود. اما سوال اینجاست که چرا این رنو کویید نوظهور که داشتن یک ستاره در ایمنی آن را از کویید هندوستان و برزیل متمایز می کند از لحاظ قیمت گرانتر از آن دو نمونه خارجی است؟

 

Global Ncap یک موسسه معتبر و مستقل جهانی است که به بررسی سطح کیفیت و ایمنی خودروها پرداخته و بسته به چگونگی ایمنی خودروها در تست تصادف، صفر تا پنج ستاره کیفی به آن می‌دهد. در این زمینه در تست خودروی کوئید که چندی پیش از سوی این موسسه صورت گرفته، این خودرو حتی موفق به کسب یک ستاره از پنج ستاره ایمنی نیز نشده است.

 

بر اساس این گزارش در خصوص تفاوت قیمت همزادهای هندی و برزیلی این خودرو، در بازار هندوستان (دهلی) ارزان‌ترین نسخه کوئید (انجین ۰٫۸ لیتری) حدود ۲۶۵ هزار روپیه یا معادل ۱۲٫۵ میلیون تومان و گران‌ترین نسخه‌اش (با انجین ۱٫۰ لیتری) نیز حدود ۳۹۵ هزار روپیه یا معادل ۱۹ میلیون تومان است. البته میتوان یکی از دلایل این موضوع را در این دانست که بیش از ۹۸% فرایند تولید آن در خود هندوستان بومی‌سازی شده است.

 

در برزیل نیز قیمت پایه‌ کوئید حدود ۶۲۰۰ یورو اعلام شده است که معادل تقریبی ۲۴ میلیون تومان. اما بنابه گفته‌های آقای کارگر، رنو در تلاش است تا کوئید را با قیمتی در حدود ۳۰ میلیون تومان به دست مشتری ایرانی برساند.

 

از دیگر نکاتی که می توان در مورد کویید به ان اشاره کرد این است که علی رغم مشارکت دو شرکت خودروساز کشور با رنو این احتمال وجود دارد که رنو کویید بدون همکاری هر دو شرکت در ایران به صورت مستقل تولید شود.

این در حالی است که طبق گفته های کارگر ایجاد بازار رقابتی با پراید که تولید یکی از شرکای رنو نیز هست هدف آوردن این خودرو به بازار ایران است اما با تولید مستقل این خودرو و فروش ان در بازار ایران بازار به صورت انحصاری در اختیار بن رو قرار خواهد گرفت.

 

 

 

 

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید